vrijdag 1 februari 2008

Lachen met Ludo

De feminatheek wordt niet getoond in Antwerpen.
Niet dat ik daar nu geweldig over ga treuren of zo. Er zijn mogelijkheden genoeg op tinternet om prentjes van blote meisjes te zien te krijgen (dat weet ik van Eliot), het is dus meer een principiële kwestie.
Het artistiek gehalte van de collectie is te laag zegt Ludo Helsen. En de beelden zijn een beetje gedemodeerd, niet meer van deze tijd. Wie is er eigenlijk niet meer van deze tijd? Door zo'n uitspraken te doen plaats je jezelf toch in een andere tijd. Bekijk hem eens die Ludo Helsen. Een leraar Nederlands uit 1970 met principes. Een tsjeef met de looks en het sex-appeal van Hugo Coveliers. Een tooghanger die met de hand aan de pint naar lucht hapt terwijl hij Geert Hoste citeert. (als ik er twee van mijn favorieten mee door kan sleuren in één trek zal ik het zeker niet laten).
Wij hier in Gent krijgen in april de foto's te zien op zogezegd in Gent en laten daarmee Antwerpen dampend achter op het stort van zijn moreel verval.

1 opmerking:

Marie zei

Groot gelijk. Amai, Antwerpen.